Outlook-webinar

Outlook

online undervisning 

webinar

Online Outlook-undervisning


  • Hvordan man kan arbejde smartere i Outlook?
  • Hvordan får vi bedst styr på de mange mails i indbakken?
  • Hvilke muligheder har vi for at automatisere vores workflow i Outlook?


Nu hvor vi alle arbejder mere hjemmefra, kommer der endnu flere mails i indbakken. 1 times inspirations-webinar hver anden uge i en periode kan være en super håndsrækning, når man sidder så meget på sit hjemme-kontor. Derfor har vi udviklet en række inspirerende tema-webinarer:



Fokus i vores online-undervisning 

Online undervisningen fokuserer på muligheder og konkrete eksempler. Det handler om at blive inspireret og at kunne omsætte det til praksis med det samme.


Vælg et eller flere moduler nedenfor.

Vi kan også starte med et inspirationswebinar, hvor folk kan blive inspireret, få gang i overvejelserne og høste de bedste tips og tricks, så de får lyst til at deltage ved de efterfølgende moduler.


auditorium icon

Inspirations-webinar

Outlook - udnyt mulighederne


Vi tager afsæt i refleksioner over hvad man gør i dag, ser på hvad man kunne gøre, med hvilket udbytte, altså konkrete løsningsforslag og en masse tips og tricks. Formålet er at blive bevidstgjort, se det hele lidt oppefra og at blive inspireret til at gøre noget ved det. De mange konkrete guldkorn sikrer at motivationen er i top til at gå igang med at ændre sine vaner.


  • Bliv klogere på dig selv, hvad du gør og kunne have glæde af at gøre
  • Bliv inspireret til et gennemtænkt workflow, hvor du har styr på hvad du har hvor
  • Få konkrete tips og tricks, som du kan gå igang med at bruge med det samme 


envelope icon

Din personlige
indbakkestyring


  • Hvordan tænker du din indbakke?
  • Forslag til forskellige struktur-muligheder
  • Idéer til bedre overblik
  • Mange fede tips og tricks
task icon

Din opgaveliste - din
bedste ven i hverdagen


  • Den geniale opgaveliste - hvordan kan jeg bruge den?
  • Idéer til struktur og bedre udseende
  • Tips til workflow, overblik og struktur
envelope icon
envelope icon

Outlook for ledere
100+ mails om dagen


  • Håndtering af flest mails på mindst tid
  • Sortering og overblik med få klik
  • Automatiseringer, filtre og visninger
  • Muligheder fra telefonen
screen icon

Outlook i samspil
med andre programmer 


  • Udnyt potentialet i mulighederne
  • Outlooks fordele i samspil med OneNote, Office365, Teams, Planner
  • Andre fede apps i Office365-portefølje
brain icon

God stil 


  • Bevidsthed omkring formuleringer 
  • God mailkultur i øvrigt
  • Effektivt samarbejde i kalenderen
  • Tips og tricks til opgavesamarbejdet
people icon

Fælles indbakker - hvad fungerer bedst for jer?


  • Hvad har vi brug for i vores fælles indbakke?
  • Rettighedsniveauer og muligheder?
  • Struktur, udseende og overblik
  • Den delte indbakke som fælles opgaveliste
speech bubbles

Delte opgavelister - hvad
kan man og hvordan?


  • 5 forskellige måder at dele opgaver på 
  • Hvordan arbejder vi i samme opgave?
  • Evt. noget om opgavelister i andre programmer, der taler godt med Outlook
clock icon

Planlægning og prioritering 


  • Bedre visuelt overblik i kalenderen
  • Planlægning og opgaver
  • Samspillet mellem opgaver og kalender
  • Effektiv møde- og lokalebookning


More screens icon

Outlook på forskellige
devices 


  • Hvad kan jeg hvor?
  • Hvad kan jeg på pc'en, i skyen, på telefonen og på tablet'en? 
  • Hvordan påvirker det mit workflow?
question mark

Noget I kunne tænke jer? 


  • Har I konkrete problematikker, I kunne tænke jer input til?
  • Lad os forud afklare jeres ønsker og lægge en dagsorden til netop jer

Kom godt igang



Nogle er disciplinerede og kan selv - andre har brug for at blive hjulpet lidt på vej efter webinaret.


  • Der medfølger klikvejledninger til alle deltagere. De beskriver features og smarte funktioner skridt for skridt.

  • Book en 1:1-session. På 1 time hjælper vi med at omsætte guldkornene til praksis. Så går det ikke bare i glemmebogen. Dét er vores erfaring at denne time er virkelig godt givet ud.



Det koster tid og kræfter at ændre en vane!

1, 2 eller 3 timers online undervisning?


    For koncentrationen oplever vi at det er bedst at holde 1 times webinarer - og så hellere nogle flere af dem - eventuelt et lille forløb med flere temaer i træk. Men hvis det er svært at sikre at alle medarbejdere får alle webinarer med, kan det tilgengæld være bedre med et 2 eller 3 timers webinar i stedet for.


    Ved 1-times webinar holder vi 2 mini-pauser á 1 minuts varighed med tid til at bevæge sig lidt. Hvis vi afholder flere webinarer i træk - et lille forløb, så temaerne bliver gennemgået hen ad vejen - så er der plads til dialog under webinarerne.


    Ved 2-timers webinar holder flere mini-pauser og en rigtig pause undervejs. Når vi gennemgår det meste af stoffet på én gang på 2 timer, er der ikke meget plads til dialog, men spørgsmål er velkomne og så kan vi forhåbentlig afholde 1:1-sessioner med deltagerne efterfølgende. Så kan vi tage dialogen og tilpasningen dér. 


    Ved 3-timers webinar holder vi to rigtige pauser og også en håndfuld mini-pauser. Her der der bedre plads til dialog undervejs, også selvom vi gennemgår al stoffet.



    1:1 sessioner


      Vi opfordrer kraftigt til at I tilbyder 1:1-sessioner til dem, der ønsker det, efter webinaret. Her hjælper vi den enkelte med at implementere og komme godt fra start på bare 1 time. Det er vores erfaring at denne time er virkelig godt givet ud. Alle vores evalueringer siger, at det var 1:1-sessionen, der gjorde forskellen i forhold til at komme igang med at bruge alt det de har lært.


      1:1-sessioner kan vi aftales som en fast del af planen eller vi kan tilbyde dem åbent til deltagerne, så de kan tilvælge det efter webinaret.


      I kan også vælge at tilbyde 1:1-sessioner til enkelte medarbejdere med særligt behov for støtte, det kan være ledere, der modtager rigtigt mange mails, koordinatorer, der skal holde et bredt overblik, stressramte og medarbejdere, der har brug for støtte til at få overblikket i en bestemt situation. 



      Planlægning


      Vi sætter dato(er) og tidspunkter for webinaret, der passer jer.

      Vi indkalder gerne via Teams. Så kan I sende invitationen videre til deltagerne - eller I kan invitere os til jeres platform og tillade os at dele skærm.


      Vi koordinerer gerne 1:1-sessioner i forhold til hvornår folk kan - og indkalder gerne via Teams.


      Hvis I ønsker at tilbyde 1:1-sessioner efterfølgende, anbefaler vi at I er max 30 deltagere på et hold, for at der ikke går for langt imellem, man har deltaget i undervisningen og har sin 1:1-session.


      Man når ikke at kigge i sin egen Outlook undervejs i undervisningen. Der er i udgangspunktet ikke tid til hands on. Bedst er det at skrive alle guldkorn ned. Man kan eventuelt også printe vores workpaper ud og følge med der. 


      Der medfølger kursusmateriale (workpaper og klikvejledninger) til alle. 



      Pris og betaling


      Vores webinar-priser følger vores øvrige kursuspriser, således at 1 times webinar koster 7.000 kr, 1½ times koster 8.000 kr, 2 timer koster 9.000 og 3 timer koster 10.000 kr, uanset hvor mange deltagere I er,


      Efterfølgende 1:1-sessioner afregnes for 1.000 kr. pr. time.


      Såfremt I bestiller flere ens webinarer, hvis I er mange medarbejdere, er det fuld pris for det første og halv pris for de efterfølgende.


      Ved en tema-række af 1-times webinarer bliver det billigere, jo flere I bestiller. Fx koster det 7.000 for det første, 5.000 kr. for det andet, 4.000 for det tredje, 3.400 for det fjerde, 3.000 for det femte og 2.800 kr. for de efterfølgende.

      Alle priser er ekskl. moms og betalingsbetingelserne er 14 dage, med mindre andet aftales.

       

      Vi afregner ikke kurset, hvis det af en eller anden grund må udsættes. Hvis kurset eller 1:1'ere bliver aflyst efter at kursusplanen er lagt, afregnes fuld pris, med mindre vi har mulighed for at lægge en ny plan uden 'huller' og spildtid.

      auditorium icon

       

      Outlook kursus: 2-4 timer fælles + 1 times 1:1

      Fysisk eller online

       

       

      Vores bedste kursusform, der matcher de fleste, er et fælles kursus på 2-4 timer og dernæst 1 times 1:1-session med hver deltager.  


      canvas icon

       

      Foredrag: 1-3 timer

      Fysisk eller online

       

       

      På vores foredrag gennemgår vi en masse principper og muligheder, så der virkelig er noget for den enkelte at arbejde videre med. I kan altid tilvælge 1:1-sessioner senere, hvis I vil.


      coffee cup icon

       

      Gå-hjem-møde: 1-2 timers inspiration

      Fysisk eller online

       

       

      Bred inspiration til alle i hvilke muligheder der er og hvordan man kan organisere sig smartere. Der medfølger online klikvejledninger, hvor man kan finde svar på næsten alt.


      speech bubbles

       

      Workshop: 4-7 timer

       

       

      Vores workshop giver tid til dialog og hands on. Formen er særlig nyttig, hvis I vil diskutere emner i plenum og prøve nogle ting af sammen, med styring af en underviser.


      clock icon

       

      Konsulentydelser

       

       

      Har I brug for hjælp til en analyse af, hvilke systemer der bedst kan understøtte jeres arbejdsprocesser? Eller indblik i, hvordan netop Outlook - eller Teams - kan noget bestemt?