Outlookeksperten
100+ mails

Kursus i at håndtere 

100+ mails

Mange mails i din Indbakke i Outlook?


  • Har du en sumpet bund i din indbakke, fordi du får rigtig mange mails og har meget at se til?
  • Mister du nogle gange overblikket over, hvilke mails, der skal prioriteres eller følges op på?
  • Kan det i farten være svært at holde styr på, hvilke opgaver, der skal håndteres først?
  • Og hvordan skal du få tid til det hele, når du er til møder hele tiden?



Vi møder jævntligt medarbejdere, ledere, projektledere, sekretærer, koordinatorer, konsulenter og virksomhedsejere, der modtager mellem 100 og 400 mails om dagen.


Det kræver en særlig struktur, at holde overblikket i sådanne situationer. Det afhænger også af, om du er meget på farten (bruger telefonen), hvor struktureret og disciplineret du er. Kort sagt: Hvad netop du har brug for!


Brug tid på at opsætte en struktur, der fungerer i din travle hverdag på den måde, der understøtter dig bedst. Det tager lidt tid, men det er godt givet ud!



Fokus i undervisningen 

Vi skal ramme krydsfeltet mellem hvilke muligheder der er og hvad du har brug for. Vi gennemgår optimeringsmulighederne, du noterer de relevante guldkorn og på den efterfølgende 1:1-session sætter vi de ting op, du ønsker.


Vi foreslår fokus på følgende arbejdsprocesser:

100+ MAILS


  • Hold indbakken under kontrol
  • Find nemt dine mails igen
  • Tænk i struktur, søgefunktioner, markeringer - også på telefonen 

OPGAVELISTEN


  • Effektiv brug af opgavelisten
  • Følg op på 'udestående' mails
  • Struktur og overblik i opgavelisten
  • Få huskere og påmindelser ud af hovedet

KOMPLEKSITETSREDUKTION


  • Analyse af hvilke typer mails du modtager
  • Formgivning af din optimale struktur
  • Skab fokus i dine mails
  • Udnyt automatiseringer og smarte funktioner

KALENDEROPTIMERING


  • Bedre visuelt overblik i kalenderen
  • Planlægning
  • Hold styr på din tid
  • Effektiv mødebookning


auditorium icon

2 timers kursus

for alle deltagere

+

people icon

2 timers 1:1-session
med hver deltager

+

people icon

½ times opfølgnings- 
session til hver deltager

1:1-session og opfølgning



Det er 1:1-sessionerne, der gør forskellen. Det er dem, der gør, at du får omsat guldkornene til praksis - at du får en ændret struktur, der virker for dig i en travl hverdag.


Det koster tid og kræfter at ændre en vane!

Når det gælder mailhåndtering kan det VIRKELIG svare sig i det lange løb.

Formen der understøtter processen bedst


  1. Alle deltager på et kursus på 2 timer.
    Her gennemgår vi cases og eksempler. Vi demonstrerer metoder og funktioner. Muligheder og potentielt udbytte.

  2. Umiddelbart bagefter får alle en 2-timers 1:1-session.
    Med afsæt i, hvad du har taget til dig fra kurset og laver vi analysen færdig af, hvad der reelt kan fungere bedst for dig i din hverdag - det kan tage alt imellem 20 minutter og en time,
    Bagefter sætter vi os ved din Outlook og sætter de relevante indstillinger og automatiseringer op. Forhåbentlig når vi det hele, så du er klar til start, når vi er færdige med din 1:1-session.

  3. Vi skriver eller taler sammen efter en uge
    For at fange eventuelle ting, der driller - både praktisk og mentalt.

  4. Efter 3-4 uger får du en ½ times opfølgnings 1:1-session
    Her ser vi på om der er noget, der skal justeres på? Hvad virker og hvad virker ikke? Og hvad skal vi optimere på eller have mere af? Er der nogle ekstra ting, vi med fordel kan tilføje? Så vi får fin tunet dit personlige workflow.



Lavpraktisk

Vi aftaler en kursusdato, der passer jer. Hvis vi afholder kurset fysisk, reserverer I et mødelokale til os med projektor eller storskærm til selve kurset. Online undervisning foregår via Teams. 1:1-sessionerne foregår fysisk ved jeres egne pladser eller online.


Vi anbefaler at I er et sted mellem 4 og 20 deltagere på et hold, for at der ikke går for langt imellem, man har deltaget i undervisningen og har sin 1:1-session.


I skal ikke have pc'er med i undervisningen. Der bliver ikke tid til hands on. I får et working paper udleveret, som I kan følge med i eller skriv blot alle guldkorn ned, så gennemgår vi og vælger de relevante for dig ud ved 1:1-sessionen.


Der medfølger kursusmateriale (workpaper og klikvejledninger) til alle. 



Pris og betaling

Kurset på 2 timer koster 9.000 kr, uanset hvor mange deltagere I er,
De efterfølgende 1:1-sessioner afregnes for 1.000 kr. pr. time.

Eventuel transport afregnes til statens takster. Alle priser er ekskl. moms. Betalingsbetingelserne er 14 dage med mindre andet aftales.

 

Vi afregner ikke kurset, hvis det af en eller anden grund må udsættes. Hvis kurset eller 1:1'ere bliver aflyst efter at kursusplanen er lagt, afregnes fuld pris, med mindre vi har mulighed for at lægge en ny plan uden 'huller'.

auditorium icon

 

Outlook kursus: 2-4 timer fælles + 1 times 1:1

Fysisk eller online

 

 

Vores bedste kursusform, der matcher de fleste, er et fælles kursus på 2-4 timer og dernæst 1 times 1:1-session med hver deltager.  


canvas icon

 

Foredrag: 1-3 timer

Fysisk eller online

 

 

På vores foredrag gennemgår vi en masse principper og muligheder, så der virkelig er noget for den enkelte at arbejde videre med. I kan altid tilvælge 1:1-sessioner senere, hvis I vil.


screen icon

 

Webinar: 1-2 timers inspiration

Online undervisning

 

 

Bred inspiration til alle i hvilke muligheder der er og hvordan man kan organisere sig smartere. Der medfølger online klikvejledninger, hvor man kan finde svar på næsten alt.


speech bubbles

 

Workshop: 4-7 timer

 

 

Vores workshop giver tid til dialog og hands on. Formen er særlig nyttig, hvis I vil diskutere emner i plenum og prøve nogle ting af sammen, med styring af en underviser.


clock icon

 

Konsulentydelser

 

 

Har I brug for hjælp til en analyse af, hvilke systemer der bedst kan understøtte jeres arbejdsprocesser? Eller indblik i, hvordan netop Outlook - eller Teams - kan noget bestemt?